B vitamin, hår & dig.

Har du båret og beskadiget dit hår? B-vitaminer kan hjælpe dig med at få det hår, du ønsker.

Hår er en stor del af mange menneskers identitet. Vi farver, klipper, styler og har ofte et ønske om, hvordan vi vil have håret til at se ud. Desværre er det ikke altid, at håret lever op til de forventninger, vi har, om hvordan vi vil have det.

Måske mister du meget hår, synes dit hår vokser langsomt og på samme tid oplever negle, der går i stykker eller let splittes.

Så kan det skyldes mangel på B-vitaminer!

B-vitaminer er vigtige for flere processer i kroppen, såsom dannelse af røde blodlegemer, nervesystemet, hud, hår og negle.

Prosessen starter fra indersiden!

Fuldstændigt udviklet hår kan der ikke gøres meget med, men med den rigtige kost og kosttilskud kan du tilføje alle de rigtige næringsstoffer til udviklingen af ​​bedre hår.

B-vitaminer har længe været brugt som et skønhedsprodukt til hår, hud og negle. Dette skyldes, at B-vitaminer giver dit hår den ernæring, det har brug for, for at forblive sunde, stærke og skinnende.

En varieret og sund dansk diæt, indeholder normalt tilstrækkelige mængder af de fleste af de næringsstoffer, vi har brug for. Mangel skyldes normalt enten dårlig absorption eller utilstrækkeligt indtag.

Især hvis du er veganer, vegetar eller spiser meget lidt animalske produkter, så skal du være ekstra forsigtig med at få nok B-vitaminer.

Tegn på B-vitamin mangel

B-vitaminmangel kan være vanskelig at opdage, og symptomer kan variere fra person til person. Forskellige indikatorer kan være:

  • hårtab, eksem og udslæt
  • bleghed, sløvhed og træthed
  • Betændelse i tungen og mundvigen
  • irritabilitet og depression
  • træthed og svimmelhed
  • følelsesløshed og dårlig balance

B-vitaminer opbevares ikke i kroppen, så det er nødvendigt med et dagligt indtag. De forskellige B-vitaminer opfylder forskellige funktioner.

I Chewbear Hair finder du B-vitaminene B5, B6, B7, B9 og B12. Disse B-vitaminer er nøje udvalgt for at påvirke hår, hud og negle, så du har de bedste betingelser for at få smukt og skinnende hår.

B5Hjælper med at syntetisere coenzym A, som hjælper kroppen med at forbrænde fedt, kulhydrater og proteiner. Fås i slagteaffald, æg, korn og grøntsager.
B6Fremmer dannelsen af ​​hæmoglobin, hvilket er vigtigt for transport af ilt rundt i kroppen. Findes hovedsageligt i kød fra fjerkræ og svinekød, lever og æg.
B7 – BiotinOgså kaldet skønhedsvitaminet, kan hjælpe med hår- og neglevækst. Læs mere om biotin her. Findes især i lever og æg.
B9 – FolatBetydning for at opretholde normal celledeling. Findes hovedsagelig i grønne grøntsager
B12Har mange vigtige funktioner i kroppen. Findes kun i animalske fødevarer, men ikke i grøntsager, og derfor kan der opstå mangel hos vegetarer og veganere. Læs mere om B12 her

B-vitaminer og hår

To tyggebjørne med Chewbear Hair er nok til at få den anbefalede daglige dosis B-vitaminer. Derudover indeholder Chewbear Hair andre vitaminer og mineraler, der kan påvirke hud, hår og negle.

Prøv Hair i 30 dage

37% rabat – kun kr 157,-

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, der er forudfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. Du bestiller ikke noget endnu.